Monday, May 4, 2009

Email Kepada Yb Ronnie Liu dan Exco Kerajaan Selangor

Salam Sejahtera,

Semoga semua Yb-Yb berada dalam keadaan sihat walafiat,

Tujuan kehadiran email ini yang merupakan buat kali ke 3 telah dihantar kepada Exco PBT Selangor iaitu Yb Ronnie Liu.

Diattachkan juga kompaun yang telah dikenakan kepada saya kerana kesalahan hanya "Menjalankan Perniagaan Tanpa Lesen" bukan kesalahan berat yang mencurigakan pihak Majlis Tempatan seperti perjudian dan melanggar peraturan sedia ada. InsyaAllah kesemua cawangan-cawangan saya akan mengikuti segala peraturan yang sememangnya telah diwujudkan sejak pada tahun 1999 sewaktu penubuhan Pusat Internet pertama saya yang juga diikuti peraturan tersebut.

1 Mei 2009, Hari Pekerja telah memberikan saya satu lagi kompaun dari MPAJ setelah pekerja saya merayu untuk tidak mengambil barangan didalam premis tersebut iaitu kehadiran seramai 20anggota penguatkuasa MPAJ bersama 2 buah VAN dan Lori yang amat saya tidak puas hati kerana saya telah disabotaj yang mana hanya premis saya sahaja yang beroperasi dan tidak mendapat maklumat bahawa ada satu operasi pada jam 9.50mlm. Premis lain yang sememangnya jelas melanggar peraturan telah tutup begitu juga gerai-gerai makanan juga tutup dan pada fikiran saya mereka telah dapat mengetahui awal bahawa satu operasi akan diadakan.

Persoalan Saya,

1. Adakah ini adil pada saya?
2. Adakah pembekuan Pusat Internet adil dan telus pada pemilik yang "BERSIH"?
3. Apakah tindakan segera dari Kerajaan Negeri Selangor yang dikatakan telus dalam segala hal?
4. Kenapakan keputusan pembekuan ini telah melangkau hampir 1 tahun lebih? Satu Kajian Segera akan dibuat(Lihat email paling bawah sekali bertarikh 30 April 2008 ).
5. Adakah pembekuan ini telah menghasilkan pendapatan berganda kepada PBT?

Setelah hampir Setahun saya beroperasi dalam keadaan penuh ranjau dan duka kerana beroperasi tidak mengikut waktu takut dikenakan tindakan menyita dan kompaun akhirnya saya kecundang juga apabila operasi dibuat pada waktu malam seperti diatas.

Jika tiada keputusan muktamad setelah hampir 1 tahun saya beroperasi yang boleh membantu saya menyelesaikan masalah ini supaya premis ini terus wujud dan saya mampu membayar pinjaman kedai mengikut jadual maka tindakan undang-undang menjadi pecaturan saya demi menyelamatkan kerugian saya iaitu 75ribu kos buka kedai & juga memastikan pinjaman kedai terus boleh dibayar yang mana sewaktu saya membeli kedai tersebut pada pertengahan 2007 dengan tujuan menjalankan perniagaan Internet Centre mengikut peraturan sedia ada dan langsung tidak mengetahui akan niat kurang bijak kerajaan negeri membekukan lesen ini sewaktu BN Memerintah dan selepas Pakatan Rakyat mengambil alih.

Samaada akan bawa ke Mahkamah bergantung kepada keputusan Peguam Saya kerana ia melibatkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat jika tiada penyelesaian yang muktamad juga demi menjaga dan menuntut hak saya terpaksa saya menyerang dan melawan kerajaan negeri di Mahkamah. Menang atau Kalah bukan niat saya cuma mahukan pembelaan dan ingin membersihkan Perniagaan Internet Centre yang amat buruk pada pandangan masyarakat ketika ini.

Sekian,

Terima kasih.


Engku Faizan Azhar b Che Engku Husin
770722-14-5115
019-6287572




No comments: